Тетяна Острікова пообіцяла розповісти, хто, де і чому гальмує в Україні питання побудови європейської митниці

Дата публикації
19.02.2019

Про це вона написала на своїй сторінці у Фейсбук.

“Вчора взяла участь в конференції «Підсумки виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС», яку організував Урядовий офіс євроінтеграції. Звісно ж говорила про євроінтеграцію в митній справі.

Модеруючи мою панель Сергій Сидоренко, редактор Європейська правда, спитав мене, коли ж будемо мати європейську митницю, без поборів та корупції. Сподіваюсь нова митна служба, буде саме такою. Домовились про те, що напишу матеріал на ЄП з детальним описом, хто, де і чому умисно або недбало гальмує питання, які ми маємо виконати згідно з Угодою.
Насамперед, це кілька пунктів:
– приєднання (не плутати з ратифікацією) до конвенції про спільний режим транзиту NCTS (будемо мати спільну з країнами-учасницями конвенції комп’ютеризовану систему та бачити, що і як їде до нас в режимі транзиту). ВР ухвалено необхідний мінімум для початку використання спеціальних митних декларацій. Однак тут основне питання в необхідності придбання Україною ІТ-продукту – комп’ютеризованої транзитної системи, для чого Єврокомісія виділяє грантові гроші.
– ухвалення законопроекту про авторизованих економічних операторів (це суб’єкти ЗЕД, які самостійно здійснюють митне оформлення товарів без митниці)
Рекомендовано нашим комітетом до ухвалення в першому читанні.
– зміни в МКУ по 608 Регламенту ЄС (питання інтелектуальної власності та в першу чергу боротьби з контракфактом). Неякісний урядовий законопроект, навіть Представництво ЄС написало, що норми Регламенту прописані не в повній мірі. Півтора роки Уряду знадобилося, щоб це усвідомити та направити до ВР лист від 06.02.19 року про визнання його неактуальним. Цікаво, коли внесуть нормальний законопроект.
І попри те, що в Угоді прямо не зазначено про побудову якісного митного органу, нам для реалізації всіх пунктів Угоди потрібно мати митну адміністрацію”.