Заява голови фракції “Самопоміч” у Волинській обласній раді Костянтина Зінкевича

Дата публикації
11.01.2019

Адміністративний позов про визнання незаконним та скасування рішення Волинської облради від 20.12.2018 р. №22/13 «Про обласний бюджет на 2019 рік» голови Волинської обладміністрації Олександра Савченка до Волинської обласної ради ще раз доводить, що такий атавізм, як рай- та обладміністрації в Україні, необхідно скасувати. Замість них мають бути адміністративно-диспетчерські офіси з технічними функціями, як це пропонує «Самопоміч».

Тому що даний позов – це зловживання владою у політичному процесі. Крім позову до Волинського окружного адміністративного суду головою Волинської обладміністрації подана також «Заява про забезпечення позову», у якій Олександр Савченко просить суд призупинити дію рішення «Про обласний бюджет на 2019 рік» до вирішення спору по суті.

Це означає, що виконання бюджету-2019 і виконання усіх обласних Програм Волині може призупинитись на невизначений термін. Хоча, чому ж невизначений? Датою, до якої усе «приурочено», є день виборів Президента України.

По-перше. Можна заблокувати виконання бюджету Волині, як це, власне, схожим чином відбувається з «Волиньторфом» та «Волиньприродоресурсом», шантажувати усіх волинян в обмін на «правильне» голосування на президентських виборах, і говорити, що був порушений Закон. Але це чиста маніпуляція з боку функціонерів президентської вертикалі. Бо перед самими виборами можна відкликати свій позов до суду і розповідати, який добрий голова обладміністрації, і як він нас, волинян, пошкодував.

По-друге. Корективи, які перед сесією Волинь ради були внесені в бюджет-2019 Постійною комісією з питань бюджету, торкнулися лише 0,17% усього бюджету Волині, були виконані за процедурою і всупереч саботажу управління фінансів Волинської обладміністрації.

По-третє. А навіщо взагалі потрібні депутати? Мене, інших депутатів, обрали люди Волині. За кожним депутатом стоять тисячі мешканців, які віддали нам свій голос, знаючи життєву і громадянську позицію кожного з нас. Люди делегували нам право та обов’язок приймати рішення та голосувати, як того вимагає совість і Закон. І коли депутат голосує, то перед тим він виконує певний об’єм роботи і має вже виважену принципову думку.

А тут, виявляється, це не має значення! Бо одна людина може бездумно відмінити рішення будь-якої місцевої ради (хоч і через суд). Впевнений, що при нереформованій судовій системі в Україні, більшість суддів є залежними від адміністративного впливу.

Зараз ми маємо зразок моделювання поведінки майбутніх префектів, які можуть заблокувати будь-яке рішення місцевих рад і не нести за це ніякої відповідальності. Прообразом префектів є теперішні голови адміністрацій. На разі просування законів щодо впровадження інституту префектів призупинено, в тому числі дякуючи зверненню Волинської обласної ради, ініційованому фракцією «Самопоміч». Такий одноосібний вплив є дуже небезпечним. І якщо не відстоювати права громад та прав на справжню децентралізацію, то так можна «догратись» і до легендарних «законів 16-го січня» у межах Волинської області.

Сподіваюсь, фахові юристи Волинської обласної ради нададуть суду відповідні заперечення на позов голови Волинської обладміністрації. Я лише нагадаю деякі статті Законів.

«Закон про статус депутатів місцевих рад». Стаття 36. Відповідальність за невиконання вимог закону щодо забезпечення гарантій депутатської діяльності.

2. …намагання в будь-якій формі вплинути на депутата
місцевої ради, членів його сім’ї з метою перешкодити депутату
виконувати свої повноваження, змусити його до вчинення
неправомірних дій тягне за собою відповідальність згідно з
законом.

Стаття 30. Непорушність повноважень депутата місцевої ради. Забезпечення умов для їх здійснення.

1. Депутат місцевої ради наділений усією повнотою
повноважень, передбачених цим та іншими законами України. Ніхто не
може обмежити повноваження депутата місцевої ради інакше як у
випадках, передбачених Конституцією та законами України.

Вважаю, що позов до адміністративного суду голови обладміністрації знецінює роботу кожного депутата (не важливо, як він голосував за дане рішення) Волинської обласної ради, перешкоджає діяльності депутатів і виявляє неповагу до виборців Волинської області, які делегували прийняття рішень в інтересах Волині саме обраним депутам Волиньради.

У «Законі про місцеве самоврядування в Україні» сказано:

Стаття 64. Видатки місцевих бюджетів.
3. Районні, обласні бюджети виконують місцеві державні адміністрації в цілях і обсягах, що затверджуються відповідними радами.

Стаття 71. Гарантії місцевого самоврядування, його органів та посадових осіб

1. Територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.

2. Органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування, а також вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, крім випадків виконання делегованих їм радами повноважень, та в інших випадках, передбачених законом.

Сподіваюсь на неупередженість та здоровий глузд Волинського окружного адміністративного суду та розуміння ситуації мешканцями Волині.